Навчально-методична діяльність

Теоретичною базою роботи вчителів іноземних мов стали концептуальні положення програми Ради Європи, які зосереджують увагу вчителя на формуванні і розвитку здібностей спілкуватись іноземною мовою в контексті моделювання власної освітньої траєкторії учня.

Банк  практик учителів іноземних мов щодо впровадження дистанційного навчання

Банк  практик учителів іноземних мов щодо впровадження дистанційного навчання

П.І.Б учителя (повністю)

Предмет

Клас

Тема уроку

Тип уроку

Формат (відеоурок, презентація тощо)

Загорська     Інна   Олексіївна

Англійська мова

4

 The American Pioneers. Past Tense

 

Пояснення нового матеріалу

Презентація, відео

Кізьюрова Олега Григорівна

Німецька мова

8

PräteritumNeandertaler

Закріплення матеріалу

Презентація, відео

Лобода    Тетяна Василівна

Англійська мова

5

Adverbs of frequency

Пояснення та опра-цювання нового матеріалу

Презентація, відео

Мальцева Людмила Василівна

Англійська мова

6

Sports and hobbies going to/will

Комбінований урок

Презентація, відео

Синельникова Віра Володимирівна

Англійська мова

8-11

Writing a letter

Storytelling

Пояснення та опра-цювання нового матеріалу

Презентація, відео

Мурсєєва   Ірина Тагирівна

Англійська мова

7

Вживання     will/ going to

Пояснення та опра-цювання нового матеріалу

Презентація, відео

Нащанська Аліна Дмитрівна

Німецька мова

6

Mann

 

Пояснення та опра-цювання нового матеріалу

Презентація, відео

Чобанян Оксана Миколаївна

Німецька мова

9

Perfekt

Пояснення та опра-цювання нового матеріалу

Презентація, відео

Гула Ольга Дмитрівна

Німецька мова

7

Was ist dein Hobby?

Пояснення та опра-цювання нового матеріалу

Презентація, відео

Медвєдєва Наталія Володимирівна

Англійська мова

5

Daily Routine

Telling the Time

Пояснення та опра-цювання нового матеріалу

Презентація, відео

Трубчанінова Владлена Павлівна

Англійська мова

2

Have / has got

Пояснення та опра-цювання нового матеріалу

Презентація, відео

Панасенко Наталія Геннадіївна

Англійська мова

3

Degrees of Comparison of Adjectives

Пояснення та опра-цювання нового матеріалу

Презентація, відео

Полякова Наталія Миколаївна

Французька мова

5

Noms des Métiers

Пояснення та опра-цювання нового матеріалу

Презентація, відео




Досвід роботи учителя англійської мови Овсяннікової Л.Є.

Досвід роботи учителя німецької мови Гули О.Д. 

Досвід роботи учителя німецької мови Кізьюрової О. Г. 

Кізьюрова О. Г. Аспекти навчання учнів німецької мови за методом станцій
Відеорезюме вчителя німецької мови Кізьюрової О.Г.



Анотація
на методичні рекомендації
до навчальної програми
спецкурсу «Німецька мова як третя іноземна мова»
для учнів 8 класів
варіативної складової навчального плану
Кізьюрової Олени Григорівни,
вчителя німецької мови
Харківської гімназії №6 «Маріїнська гімназія»
Харківської міської ради
Харківської області
Методичні рекомендації до навчальної програми спецкурсу «Німецька мова як третя іноземна мова»для учнів 8 класів містять 51 тематичний урок на рік (1,5 години на тиждень).
Навчальна програма складається з 5 тематичних блоків та практичного додатку. Кожний тематичний блок містить уроки, до яких включено матеріал, що підлягає опрацюванню в усному мовленні. Практика викладання німецької мови на усній основі показала, що усна основа навчання дає змогу збільшити словниковий мінімум для початкового етапу навчання.
Кожний тематичний блок включає серію різних завдань з лексики, граматики, письма, читання, аудіювання. Підібрані різноманітні вправи на введення та активізацію лексичних одиниць та мовленнєвих структур. Пропонуються завдання на вимову звуків, кросворди, скоромовки. Представлені також тестові завдання для оцінювання засвоєного матеріалу.
Тексти для читання і аудіювання складаються з автентичних текстів та тестів до них. Зміст текстів носить цікавий, сюжетний характер, відповідає  віковим особливостям учнів та їхнім інтересам. Тексти спрямовані на розвиток креативного мислення, формування вміння  переносити засвоєний матеріал в інші ситуації спілкування, давати оцінку певним явищам і діям.
Структура і зміст програми сприяють системному повторенню, засвоєнню лексичних одиниць та граматичних форм.
Програма містить країнознавчі відомості про Німеччину, її історію, культуру, традиції та свята, дозвілля та відпочинок, типові риси німецького національного  характеру.
Зміст спецкурсу  відповідає чинній програмі з іноземної мови та європейському стандарту вивчення іноземних мов у школі.

Досвід роботи учителя англійської мови Лободи Т. В.



Балкашина О.Ю.

Тема: «Створення іншомовного освітнього середовища в гімназії як складової реалізації індивідуальних траєкторій навчання учнів»

Досвід роботи. Балкашина О.Ю.

Науково-практичний семінар 

вчителів  англійської   мови 

Тема: «Методики і дидактики викладання англійської мови на різних етапах навчання».
Мета:
-        ознайомити вчителів  з теоретичними аспектами викладання англійської мови;
-        ознайомити вчителів  з досвідом роботи гімназії щодо навчання англійської мови   в початковій і основній школі;
-        продовжити колективний пошук ефективних форм і методів викладання англійської мови у навчально-виховному процесі.
Дата проведення: 23 лютого 2017 року.

Семінар 23.02.2017

Гімназія - учасник GoCamps 2016

У 2016 році Харківська гімназія №6 "Маріїнська гімназія стала фіналістом програми GoCamps. Робота таборів іноземної мови - це важлива складова навчально-виховного процесу. 




             

Технологія критичного мислення

Опис досвіду учителя англійської мови Медвєдєвої Наталії Володимирівни








Анотація


Навчальна програма
факультативу
 «Німецька мова як третя іноземна мова»
варіативної складової навчального плану
Поправки Владислави Юріївни
Таран Вікторії Олексіївни,
 учителі німецької мови
Харківської гімназії № 6 «Маріїнська гімназія»
Харківської міської ради Харківської області


Навчальна програма «Німецька мова як третя іноземна мова» адресована вчителям, що працюють з учнями 10-11 класів, які вивчають німецьку мову як третю іноземну третій та четвертий рік у загальноосвітніх навчальних закладах, ліцеях, гімназіях та у спеціалізованих школах із поглибленим вивченням іноземних мов. Програма розрахована на 34 години на рік (1 година на тиждень) для 10 класу і складається з 3 тематичних розділів: «Літо минуло», «Родина», «Школа». Для           11 класу програма також розрахована на 37 годин на рік (1 година на тиждень) і складається з 4 тематичних розділів: «Розпорядок дня», «Природа і навколишнє середовище», «Свята», «Німеччина і Україна».
       Мета програми – зацікавити учнів у вивчені німецької мови, надати ґрунтовні знання з предмету, ознайомити з культурою та традиціями Німеччини, розвити в учнів пізнавальну активність, самостійність, ініціативність, самооцінку, логіку мислення, мовну здогадку; виробити навички самостійного навчання та самооцінки результатів своєї діяльності
       Завдання: розвивати вміння монологічного та діалогічного мовлення, реагувати на запитання, тренувати навички спілкування, виступати в різних ролях, розширювати та поглиблювати здатність учнів до ґрунтовного оволодіння німецькою мовою.
Додатки містять розробки уроків до тем 3 розділів (для 10 класу) і 4 розділів (для 11 класу), за матеріалом яких учні можуть відпрацьовувати набуті навички та вміння щодо здійснення іншомовного спілкування в чотирьох видах мовленнєвої діяльності: аудіюванні, читанні, говорінні та письмі. Кожна тема розділу включає в себе різноманітні вправи на введення, активізацію та закріплення лексичних одиниць, граматичних та мовленнєвих структур. Для активізації пізнавальної діяльності, мотивації подальшого ґрунтовного вивчення німецької мови укладачі пропонують учням творчі завдання, ігри, вікторини тощо. Матеріал програми містить країнознавчі відомості, які надають учням цікаву інформацію про життя, культуру, традиції та свята Німеччини. Дидактичний та ілюстративний матеріал, який зібрано відповідно до вікових особливостей учнів, спрямований на розвиток креативного мислення учнів, розкриття в повному обсязі їх творчого потенціалу.
     Програма відповідає Загальноєвропейським Рекомендаціям з мовної освіти та вимогам чинної програми з німецької мови для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземних мов за 10 – 11 клас.

Анотація

Методичні рекомендації до навчальної програми
 «Deutsch ist easy» курсу за вибором
варіативної складової навчального плану
Булгакової Вікторії Георгіївни
методиста Центру методичної та аналітичної
                           роботи КВНЗ «Харківська академія непереривної освіти» 
                  та                        
 Чобанян Оксани Миколаївни
 учителя німецької мови
Харківської гімназії № 6 «Маріїнська гімназія»
Харківської міської ради Харківської області

       Програма розроблена для учнів 3-4 класів, які вивчають німецьку мову як другу іноземну у загальноосвітніх навчальних закладах, ліцеях, гімназіях та у спеціалізованих школах  із  поглибленим  вивченням  іноземних  мов. Вона  розрахована  на 35 годин на перший навчальний рік (1 година на тиждень), складається з вступу та 4 тематичних розділів: «Знайомство», « Співаємо, малюємо та рахуємо», « Іграшки», «Мій будинок». У 4 класі програма розрахована на 35 години на рік (1 година на тиждень) і складається з 4 тематичних розділів: «Моя улюблена страва», «Я хочу бути модною», «Тварини», «Свята Німеччини».
       Мета програми – зацікавити учнів у вивченні німецької мови, надати ґрунтовні знання з предмету, ознайомити з культурою та традиціями Німеччини, розвивати пізнавальну активність, самостійність, ініціативність, логіку мислення, мовну здогадку; виробляти навички самооцінки своїх дій та досягнень. Основною метою є полегшення переходу учнів  від початкової до основної школи.
       Завдання: розвивати вміння монологічного та діалогічного мовлення, реагувати на запитання, тренувати навички та вміння вести діалоги, виступати в різних ролях, розширювати та поглиблювати здатність учнів до ґрунтовного оволодіння німецькою мовою.
        Пропедевтичний курс, який базується на тому що школярі вже вивчали іноземну мову (англійську) з першого класу упродовж 2-х років. Навчальну програму доповнено додатками, які містять розробки уроків до тем з кожного розділу. За їх матеріалом учні можуть відпрацювати набуті навички та вміння для здійснення іншомовного спілкування в чотирьох видах мовленнєвої діяльності: аудіювання, читання, говоріння та письмо. Кожна тема розділу включає в себе різноманітні вправи на введення, активізацію та закріплення лексичних одиниць, граматичних та мовленнєвих структур. Також пропонуються творчі завдання, а саме ігри, вікторини для зацікавленості учнів у предметі, мотивації їх для подальшого ґрунтовного вивчення німецької мови. Матеріал програми містить країнознавчі відомості, які надають учням цікаву інформацію про культуру, традиції та свята Німеччини. Дидактичний та ілюстративний матеріал, який зібрано відповідно до вікових особливостей учнів, спрямований на розвиток креативного мислення учнів, розкриття в повному обсязі їх творчого потенціалу.
       Програма відповідає Загальноєвропейським Рекомендаціям з мовної освіти та побудована відповідно до навчальних програм.

Анотація
Навчальна програма факультативу
 «Готельне господарство»
варіативної складової навчального плану
 Медвєдєвої Наталії Володимирівни,
 учителя англійської мови
Харківської гімназії № 6 «Маріїнська гімназія»
Харківської міської ради Харківської області

       Навчальна програма  факультативу «Готельне господарство» варіативної складової навчального плану адресована вчителям, що працюють з учнями 9 класів у ліцеях, гімназіях та у спеціалізованих школах  із  поглибленим  вивченням  іноземних  мов. Програма  розрахована  на 34 години на рік   (1 година на тиждень) і складається з 4 тематичних розділів: «Прийом клієнтів», «У ресторані», «Телефонні послуги», «Портьє готелю».
       Мета програми – надати бажаючим учням мовної підготовки клерків готельного господарства, що сприятиме більш системній професійно-орієнтованій підготовці учнів, і надати змогу готувати працівників середньої ланки для потреб народного господарства України.
       Завдання: розвивати вміння монологічного та діалогічного мовлення, реагувати на запитання, тренувати навички спілкування, виступати в різних ролях, розширювати та поглиблювати здатність учнів до ґрунтовного оволодіння англійською мовою.
        Додатки містять розробки уроків, за матеріалом яких учні можуть відпрацьовувати набуті навички та вміння щодо здійснення іншомовного спілкування в чотирьох видах мовленнєвої діяльності: аудіюванні, читанні, говорінні та письмі. Кожна тема розділу включає в себе різноманітні вправи на введення, активізацію та закріплення лексичних одиниць, граматичних та мовленнєвих структур. Для активізації пізнавальної діяльності, мотивації подальшого ґрунтовного вивчення англійської мови укладач пропонує учням творчі завдання, рольові ігри тощо. Під час практичних занять передбачено екскурсії до готелів міста, де учні матимуть змогу застосувати знання на практиці: відповісти на телефонний дзвінок, заповнити стандартний бланк чи формуляр, прийняти замовлення тощо. Певну увагу приділено використанню комп’ютерних технологій (інтернет-зв’язок, мобільний телефон, ксерокс, електронна пошта). Дидактичний та ілюстративний матеріал, який зібрано відповідно до вікових особливостей учнів, спрямований на розвиток креативного мислення учнів, розкриття в повному обсязі їх творчого потенціалу.
Програма відповідає Загальноєвропейським Рекомендаціям з мовної освіти та вимогам чинної програми з англійської мови для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземних мов за 9 клас.

Анотація

Методичні рекомендації
до навчальної програми
 «Німецька мова як третя іноземна мова»
факультативу
варіативної складової навчального плану
 Гулої Ольги Дмитрівни,
Кізьюрової Олени Григорівни
 учителів німецької мови
Харківської гімназії № 6 «Маріїнська гімназія»
Харківської міської ради Харківської області

       Програма розроблена для учнів 9 класів, які вивчають німецьку мову як третю іноземну у загальноосвітніх навчальних закладах, ліцеях, гімназіях та у спеціалізованих школах  із  поглибленим  вивченням  іноземних  мов   та   розрахована  на 68 годин на рік   (2 години на тиждень), складається з  6  тематичних розділів: «Дозвілля та відпочинок», «Подорожуємо разом!», «Німеччина чекає на Вас!», «Ласкаво просимо до України!», «Харків – європейське місто», «Майбутня професія».
       Мета програми – зацікавити учнів у вивчені німецької мови, надати ґрунтовні знання з предмету, ознайомити з культурою та традиціями Німеччини, розвити в учнів пізнавальної активності, самостійності, ініціативності, самооцінки, логіки мислення, мовної здогадки.
       Завдання: розвивати вміння монологічного та діалогічного мовлення, реагувати на запитання, тренувати навички в діалогах виступати в різних ролях, розширювати та поглиблювати здатність учнів до ґрунтовного оволодіння німецькою мовою.
        Додатки містять розробки уроків до тем 6 розділів, за матеріалом яких учні можуть відпрацювати попередньо-набуті навички та вміння для здійснення іншомовного спілкування в чотирьох видах мовленнєвої діяльності: аудіюванні, читанні, говорінні та письмі. Кожна тема розділу включає в себе різноманітні вправи на введення, активізацію та закріплення лексичних одиниць, граматичних та мовленнєвих структур. Також пропонуються творчі завдання, а саме ігри, вікторини для зацікавленості учнів у предметі, мотивації їх для подальшого ґрунтовного вивчення німецької мови. Матеріал програми містить країнознавчі відомості, які надають учням цікаву інформацію про культуру, традиції та свята Німеччини. Дидактичний та ілюстративний матеріал, який зібрано відповідно до вікових особливостей учнів, спрямований на розвиток креативного мислення учнів, розкриття в повному обсязі їх творчого потенціалу.
       Програма відповідає Загальноєвропейським Рекомендаціям з мовної освіти.

Анотація
Навчальна програма
факультативу
"Англійська мова із задоволенням"
варіативної складової навчального плану для учнів  3 класу
Прокопенко Людмили Михайлівни,
учителя англійської мови
Харківської гімназії №6 "Маріїнська гімназія"
Харківської міської ради Харківської області

        Навчальна програма розроблена для учнів 3 класу та розрахована на викладання протягом навчального року. Обсяг програми - 34 години на рік (1 година на тиждень).
      Основною метою програми є створення умов для формування мовленнєвих навичок у безпосередньому зв'язку з трудовою діяльністю.
      Актуальність та новизна навчальної програми полягають у сприянні      розширенню      світосприйняття та мовленнєво-культурному росту учнів, а також у зміцненні пізнавальної активності учнів на сучасному етапі розвитку освіти.
      Завдання, які розв'язує укладач, полягають у:
- формуванні навичок та вмінь іноземного мовлення;
- ознайомленні з мовленнєвою діяльністю під час виконання різноманітних завдань-поробок;
- поглибленні знань з лексичного матеріалу, збагаченні мовними конструкціями;
- вдосконаленні вмінь користуватися знаннями та вміннями, набутими під час виконання завдань;
- стимулюванні росту пізнавального інтересу учнів до українських та британських традицій та культури.
  Також пропонуються творчі завдання, а саме ігри, вікторини для зацікавленості учнів у вивченні предмету, мотивації їх для подальшого ґрунтовного вивчення англійської мови. Матеріал програми містить цікаві відомості, які надають учням додаткову інформацію та лексику за віковою тематикою. Дидактичний та ілюстративний матеріал, який зібрано відповідно до вікових особливостей учнів, спрямований на розвиток креативного мислення учнів, розкриття в повному обсязі їх творчого потенціалу.
       Навчальний матеріал структурований у тематичні розділи так, щоб зберегти послідовність відпрацювання навичок мовленнєвої діяльності.
     Навчальна програма факультативу вміщує додатки до кожної теми даних тематичних розділів.
         Розроблена серія уроків до розділу "Створення книги "Мої тварини".
    Навчальна програма відповідає Загальноєвропейським Рекомендаціям з мовної освіти та чинним програмам з англійської мови.



                                                       Анотація

Навчальна програма
 «Образотворче мистецтво англійською мовою»
факультативу
варіативної складової навчального плану
Харківської гімназії № 6 «Маріїнська гімназія»
 Лободи Тетяни Василівни,
 учителя англійської мови,
Пересадько Галини Степанівни,
 учителя початкових класів
 Харківської гімназії № 6 «Маріїнська гімназія»
                                                         Харківської міської ради Харківської області

       Навчальна програма факультативу «Образотворче мистецтво англійською мовою» розроблена для вчителів, що працюють у початкових класах, та спрямована на учнів 1 - 2 класів, які вивчають англійську мову у загальноосвітніх навчальних закладах, ліцеях, гімназіях та у спеціалізованих школах  поглиблено. Розрахована  на 35 годин на рік   (1 година на тиждень), складається з  10  тематичних розділів: «Барви землі», «Прості форми», «Форми та колір як засоби образотворення», «Характер лінії»,  «Розмаїття  та  багатство форми»,  «Виражальні можливості кольору»  (1 клас), «Мова живопису та графіки», «Пластика форм», «Рукотворна краса», «Створюємо образи» (2 клас).
       Мета програми – зацікавити учнів у вивченні англійської мови, розвивати базові знання з цього предмету, ознайомити з окремими поняттями в галузі образотворчого мистецтва, розвити в учнів пізнавальну активність, самостійність, ініціативність, відчуття прекрасного, впевненості у творчих силах, відчуття власного успіху.
       Завдання: розвивати продуктивні та репродуктивні навички (сприйняття на слух, здійснення комунікації, реакція на запитання, тренування навичок в діалогах, спілкування англійською мовою), формувати міжпредметні зв’язки, елементарні уявлення про образотворче мистецтво як засіб комунікації та спосіб відображення навколишнього світу.
      Основними видами діяльності учнів на уроках є сприймання та творча та репродуктивно-творча практична художня діяльність. Доцільними є як індивідуальна, так і групова форма роботи. Для учнів 1 – 2 класів здійснюється тільки вербальне оцінювання.
        Навчальну програму доповнено додатками, які містять розробки уроків до навчальних тем. Запропонований матеріал дає змогу відпрацьовувати навички та вміння для здійснення іншомовного спілкування в таких видах мовленнєвої діяльності як аудіювання, читання та говоріння. Кожна навчальна тема включає в себе різноманітні лексичні одиниці, граматичні та мовленнєві структури. Також пропонуються творчі завдання для зацікавленості учнів у предметі, мотивації їх для подальшого ґрунтовного вивчення англійської мови. Матеріал програми містить дидактичний та ілюстративний матеріал, який зібрано відповідно до вікових особливостей учнів, спрямований на розвиток креативного мислення учнів, розкриття в повному обсязі їх творчого потенціалу.
       Програма відповідає чинним навчальним програмам для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою (1 – 4 класи) та загальноєвропейським рекомендаціям з мовної освіти.

 Анотація

 Навчальна програма
 «Французька  мова як третя іноземна мова»
факультативу
варіативної складової навчального плану
 Полякової Наталі Миколаївни,
 учителя  французької  мови
Харківської гімназії № 6 «Маріїнська гімназія»
Харківської міської ради Харківської області

 Факультативний курс  для 9 класу є продовженням  вивчення французької мови як третьої, початого у 8 класі, і розрахований на 70 годин на рік, тобто 2 години на тиждень.  Складається з 8  тематичних розділів: «Ти йдеш в Люксембурзький сад?», «Ми йдемо записуватись», «На велосипеді, на поїзді, на літаку», «Вибачте, де магазин ВНV?», «На ринку» , «Поснідаємо тут», «Йдемо до моєї подруги», «У Сюзани в гостях».      
  Основна мета курсу – практичне опанування учнями   мовленнєвих   умінь на рівні, достатньому для здійснення  іншомовного  спілкування в усіх видах мовленнєвої діяльності: аудіюванні,  говорінні, читанні та  письмі в типових  ситуаціях, що передбачає формування у них певного рівня  комунікативної  компетенції, зацікавлення учнів у вивченні французької мови, надання ґрунтовних знань з предмету, ознайомлення з культурою та традиціями Франції, розвиток в учнів пізнавальної активності, самостійності, ініціативності, самооцінки, логіки мислення, мовної здогадки.     
 Завдання курсу: розвивати вміння монологічного та діалогічного мовлення, реагувати на запитання, розширювати та поглиблювати здатність учнів до ґрунтовного оволодіння французькою мовою.
Навчальна програма містить різноманітні додатки: матеріали до 8 розділів для відпрацювання попередньо-набутих навичок та вмінь іншомовного спілкування,  вправи  на введення, активізацію та закріплення лексичних одиниць, граматичних та мовленнєвих структур; творчі завдання  для зацікавленості учнів у вивченні французької мови та мотивації для подальшого  її     вдосконалення. Матеріал програми   доповнений  країнознавчими відомостями, які надають учням цікаву інформацію про культуру, традиції та свята Франції. Дидактичний та ілюстративний матеріал, який зібрано відповідно до вікових особливостей учнів, спрямований на розвиток креативного мислення учнів, розкриття в повному обсязі їх творчого потенціалу.

       Програма відповідає Загальноєвропейським Рекомендаціям з мовної освіти.


 Розробки учителів англійської мови для учнів початкових класів

Панасенко Н.Г Рольова гра як елемент комунікативного та креативного підходів у навчанні іноземної мови

Загорська І.О. Застосування сучасних підходів до навчання англійської мови у початковій школі




No comments:

Post a Comment